Posts

Showing posts from September 16, 2016

A cinema is mould in which metal(actors) casting is done to make self "as through of through to through" while making other/s "as through".

Image

Word(sense) is here for there to be here again. So make up mind. Or else you will be made to make up mind by other/s.

ą°…ą°Øą°¾ą°°ą±‹ą°—ą±ą°Æą°®ą±ą°•ą± (లేదా ą°†ą°°ą±‹ą°—ą±ą°Æą°®ą±ą°•ą± ) ą°µą±ą°Æą°¾ą°Ŗą°¾ą°° ą°Ŗą°°ą°æą°¶ą±ą°°ą°® హోదా ą°•ą°²ą±ą°Ŗą°æą°‚ą°šą°”ą°®ą± ą°®ą°æą°‚ą°šą°æą°Ø ą°…ą°øą°‚ą°˜ą±ą°¦ą°æą°—ą±ą°¦ą°¤(మానసిక ą°šą°¾ą°‚ą°šą°²ą±ą°Æą°®ą± )(ą°•ą±ą°Ÿą±ą°° మానసికత ) ą°ą°®ą±ą°‚ą°¦ą°æ ? ą°šą±†ą°Ŗą±ą°Ŗą°—ą°²ą°°ą°¾ ? ą°ą°®ą±€ లేదు కదా !

Sense has got sense in sense. That is mind(duty work). We at Indian national congress provoke other/s minds(duty works) so that their other/s provoke their hearts(senses) among themselves.

నేను ఇతరులకు "ą°…ą°œą±ą°žą°¾ą°Øą°æ (మాట నిలకఔ లేని ą°Ŗą°æą°šą±ą°šą°æ వాఔు ) ą°—ą°¾ ą°•ą°Øą°æą°Ŗą°æą°øą±ą°¤ą±ą°Øą±ą°Øą°¾ą°Øą± " ą°…ą°‚ą°Ÿą±‡ ą°…ą°°ą±ą°§ą°®ą± నేను ఇతరులను "ą°œą±ą°žą°¾ą°Øą±ą°²ą±ą°—ą°¾ (మాట నిలకఔ కలిగిన వారుగా ) ą°Øą°æą°²ą±ą°Ŗą±ą°¤ą±ą°Øą±ą°Øą°¾ą°Øą± " ą°…ą°Øą°æ ą°…ą°°ą±ą°§ą°®ą± . 

Film director ram Gopal Varma is,has to be and will be "ambiguous to ambiguous by ambiguous law". What is problem with RGV critics ?

తన ą°µą±ƒą°¤ą±ą°¤ą°æ ą°—ą±ą°°ą°æą°‚ą°šą°æą°Ø ą°œą±ą°žą°¾ą°Øą°®ą± అనేది "ą°Ŗą±ą°°ą°øą±ą°¤ą±ą°¤ą°®ą± తనకు ą°²ą±‡ą°¦ą±" ą°…ą°‚ą°Ÿą±‡ ą°…ą°°ą±ą°§ą°®ą± "గతములో ఉంది మరియు /లేక ą°­ą°µą°æą°·ą±ą°Æą°¤ą±ą°¤ą±ą°²ą±‹ ą°‰ą°‚ą°Ÿą±ą°‚ą°¦ą°æ "ą°…ą°Øą°æ ą°—ą±ą°°ą°¹ą°æą°‚ą°šą°¾ą°²ą°æ . తన ą°µą±ƒą°¤ą±ą°¤ą°æ ą°—ą±ą°°ą°æą°‚ą°šą°æą°Ø ą°œą±ą°žą°¾ą°Øą°®ą± అనేది "ą°Ŗą±ą°°ą°øą±ą°¤ą±ą°¤ą°®ą± తనకు ఉంది " ą°…ą°‚ą°Ÿą±‡ ą°…ą°°ą±ą°§ą°®ą± "గతములో లేదు మరియు /లేక ą°­ą°µą°æą°·ą±ą°Æą°¤ą±ą°¤ą±ą°²ą±‹ ఉంఔదు " ą°…ą°Øą°æ ą°—ą±ą°°ą°¹ą°æą°‚ą°šą°¾ą°²ą°æ . 

That is why I used word khabardar for doctor/s in society.

ą°”ą°¾ą°•ą±ą°Ÿą°°ą± అనే వాఔు ą°øą±‹ą°·ą°²ą± ą°‡ą°‚ą°œą°æą°Øą±€ą°°ą± మాదిరిగా తనలో ą°®ą±Šą°¦ą°Ÿą°—ą°¾ ą°µą°æą°­ą°œą°Ø మానసికత ,తరువాతగా కలయిక మానసికత ,ą°šą°æą°µą°°ą°æą°—ą°¾ తిరిగి విభజన మానసికత మరియు అంతిమముగా తిరిగి కలయిక మానసికత కలిగి ą°‰ą°‚ą°”ą°Ÿą°®ą± ą°¦ą±ą°µą°¾ą°°ą°¾ ą°øą°®ą°¾ą°œą°®ą±ą°²ą±‹ ą°…ą°Øą°¾ą°°ą±‹ą°—ą±ą°Æą°®ą±( ą°šą±†ą°”ą± ą°øą±ą°Ŗą°æą°°ą°æą°Ÿą± ) ą°Æą±Šą°•ą±ą°• ą°µą±ƒą°¤ą±ą°¤ą°æ (ą°Ŗą°Øą°æ ) తో పాటు ą°…ą°Øą°¾ą°°ą±‹ą°—ą±ą°Æą°®ą± (ą°šą±†ą°”ą± ą°øą±ą°Ŗą°æą°°ą°æą°Ÿą± ) ą°Æą±Šą°•ą±ą°• ą°†ą°²ą±‹ą°šą°Ø (మాట ) ను ą°¤ą°Øą°‚ą°¤ą°Ÿ తానుగా ą°øą±ą°µą°Æą°‚ ą°Øą°æą°°ą±ą°®ą±‚ą°²ą°Ø ą°šą±‡ą°øą±ą°•ą±ą°Øą±‡ą°²ą°¾ ą°šą±‡ą°Æą°”ą°®ą± ą°¦ą±ą°µą°¾ą°°ą°¾ ą°¶ą°¾ą°¶ą±ą°µą°¤ą°®ą±ą°—ą°¾ ą°øą°®ą°¾ą°œą°®ą±ą°²ą±‹ ą°…ą°Øą°¾ą°°ą±‹ą°—ą±ą°Æą°®ą± ను ą°Ŗą°°ą°æą°·ą±ą°•ą°°ą°æą°‚ą°šą°¾ą°²ą±€ . 

Govt(other/s) is nobody's and everybody's property.

Image
ą°Ŗą±ą°°ą°­ą±ą°¤ą±ą°µą°Ŗą°¾ą°²ą°Ø మరియు శాసనము ą°µą±‡ą°°ą± . ą°Ŗą±ą°°ą°­ą±ą°¤ą±ą°µą°Ŗą°¾ą°²ą°Ø మరియు శాసనమును ą°Øą± నఔిపే ą°Ŗą°¾ą°°ą±ą°Ÿą±€ మరియు ą°Øą°¾ą°Æą°•ą°¤ą±ą°µą°®ą± వేరు .  ą°…ą°øą°‚ą°˜ą±ą°¦ą°æą°—ą±ą°§ą°¤ (మానసిక ą°šą°¾ą°‚ą°šą°²ą±ą°Æą°®ą± )(ą°•ą±ą°Ÿą±ą°° మానసికత ) ను కలిగి ą°‰ą°Øą±ą°Ø ą°Ŗą°¾ą°°ą±ą°Ÿą±€ లు ą°•ą±‡ą°‚ą°¦ą±ą°°ą°®ą±ą°²ą±‹ą°Øą±‚ ą°‡ą°Ÿą± ą°†ą°‚ą°§ą±ą°°ą°Ŗą±ą°°ą°¦ą±‡ą°¶ą± ą°°ą°¾ą°·ą±ą°Ÿą±ą°°ą°®ą±ą°²ą±‹ą°Øą±‚ ą°Ŗą±ą°°ą°œą°²ą°•ą± ą°Ŗą±ą°°ą°¾ą°¤ą°æą°Øą°æą°§ą±ą°Æą°®ą± ą°µą°¹ą°æą°øą±ą°¤ą±ą°Øą±ą°Øą°¾ą°Æą°æ .  కనుక ą°†ą°‚ą°§ą±ą°°ą°Ŗą±ą°°ą°¦ą±‡ą°¶ą± ą°®ą±ą°–ą±ą°Æą°®ą°‚ą°¤ą±ą°°ą°æ మరియు ą°•ą±‡ą°‚ą°¦ą±ą°° ą°Ŗą±ą°°ą°­ą±ą°¤ą±ą°µą°®ą±ą°²ą±‹ą°Øą°æ ą°…ą°°ą±ą°£ą± ą°œą±ˆą°Ÿą±ą°²ą±€ ఇరువురూ ą°¬ą°¾ą°§ą±ą°Æą°¤ ą°µą°¹ą°æą°‚ą°šą°æ ą°°ą°¾ą°œą°•ą±€ą°Æ ą°Ŗą°°ą°æą°·ą±ą°•ą°¾ą°°ą°®ą± వెదకాలి . 

I hope that this is not big deal.

ą°øą±ą°¤ą±ą°°ą±€ą°² ą°®ą±ˆą°‚ą°”ą± (ą°µą±ƒą°¤ą±ą°¤ą°æ ) అనేది ą°øą°®ą°¾ą°œą°®ą±ą°²ą±‹ ఉంఔాలి . ą°øą±ą°¤ą±ą°°ą±€ą°² మాట (ą°†ą°²ą±‹ą°šą°Ø ) అనేది ą°‡ą°‚ą°Ÿą±ą°²ą±‹ ఉంఔాలి . పురుషుల ą°®ą±ˆą°‚ą°”ą± (ą°µą±ƒą°¤ą±ą°¤ą°æ ) అనేది ą°‡ą°‚ą°Ÿą±ą°²ą±‹ ఉంఔాలి . పురుషుల మాట (ą°†ą°²ą±‹ą°šą°Ø ) అనేది ą°øą°®ą°¾ą°œą°®ą±ą°²ą±‹ ఉంఔాలి .

All happies and no worries in world(society).

 ą°†ą°°ą±‹ą°—ą±ą°Æą°®ą±(ą°Ŗą±ą°°ą°¤ą±ą°Æą°°ą±ą°„ą°æ ą°Ŗą±ą°°ą°¶ą±ą°Øą°²ą°•ą± ą°®ą°¾ą°Ÿ నిలకఔ ), ఆహార ą°Ŗą±Œą°·ą±ą°Ÿą°æą°•ą°¤ మరియు ą°†ą°§ą±ą°Æą°¾ą°¤ą±ą°®ą°æą°•ą°¤ (ą°‰ą°Øą±ą°Øą°¦ą°æ ą°²ą±‡ą°Øą°Ÿą±ą°²ą± మరియు ą°²ą±‡ą°Øą°æą°¦ą°æ ą°‰ą°Øą±ą°Øą°Ÿą±ą°²ą± ą°—ą°¾ ą°‰ą°‚ą°”ą°Ÿą°®ą± ą°¦ą±ą°µą°¾ą°°ą°¾ ą°‰ą°Øą±ą°Øą°¦ą°æ ą°‰ą°Øą±ą°Øą°Ÿą±ą°²ą± మరియు లేనిది ą°²ą±‡ą°Øą°Ÿą±ą°²ą± ą°—ą°¾ నిలుచుట ) అనేవి ą°Ŗą±ą°°ą°¤ą°æ ą°’ą°•ą±ą°•ą°°ą±‚ తమ ą°Æą±Šą°•ą±ą°• తాముగా తమలో ą°‰ą°‚ą°”ą°Ÿą°®ą± ą°¦ą±ą°µą°¾ą°°ą°¾ తమకు తాము ą°Žą°‚ą°¤ ą°‰ą°Ŗą°Æą±‹ą°—ą°Ŗą°”ą±ą°¤ą±ą°Øą±ą°Øą°¾ą°°ą±‹ ఆంతే ఇతరులకు ą°‰ą°Ŗą°Æą±‹ą°—ą°”ą°Ÿą°®ą± అనేది ą°‡ą°¤ą°°ą±ą°²ą°•ు ą°•ą°²ą°æą°—ą°æą°‚ą°šą°¾ą°²ą°æ . 

Then.govt(other/s) will be social by being itself in itself of itself.

ą°Ŗą±ą°°ą°œą°²ą°¾ą°°ą°¾ ! ą°Ŗą±ą°°ą°¤ą°æ ą°’ą°•ą±ą°•ą°°ą±‚ మీలో మీ ą°Æą±Šą°•ą±ą°• మీరుగా ఉంఔాలి . 

Old GUARD !

Image

Because social four will never be mindless.

మిత వాదే నలుగురి ą°®ą°§ą±ą°Æ ą°šą°°ą±ą°šą°²ą±‹ అతివాదిగా ą°Øą°æą°²ą±ą°øą±ą°¤ą°¾ą°”ą± . అతి వాది నలుగురి ą°®ą°§ą±ą°Æ ą°šą°°ą±ą°šą°²ą±‹ మితవాదిగా ą°Øą°æą°²ą±ą°øą±ą°¤ą°¾ą°”ą± .

Mediocrity confronts mediocrity NATURALLY for prevailance of true-knowledge. We are natural beings.But for want of application of mind on mind again,we are being self-deceptive "to become true-self".

Image
ą°øą°‚ą°¤ ą°…ą°Øą°—ą°¾ ą°®ą°¾ą°°ą±ą°•ą±†ą°Ÿą± (విపణి వీధి ).  ą°—ą±ą°°ą°¾ą°®ą°¾ą°² నుంఔి ą°Ŗą°Ÿą±ą°Øą°®ą± సంతకు ą°§ą°¾ą°Øą±ą°Æą°®ą± సరుకులు తరలింపు ą°œą°°ą±ą°—ును .  పై మాటను ą°Šą°¹ą°æą°øą±ą°¤ą±‡ ą°Žą°²ą°¾ ?

Psychologically TOUGHNESS makes person overcome all obstacles and shortcomings towards reaching and "staying" at destination.

మనిషికి ą°®ą°¾ą°¤ą±ą°°ą°®ą±‡ ą°Ŗą°°ą±€ą°•ą±ą°·ą°²ą± ą°‰ą°‚ą°Ÿą°¾ą°Æą°æ .  మానుకి ą°Ŗą°°ą±€ą°•ą±ą°· ఉంఔదు .  ą°Ŗą°°ą±€ą°•ą±ą°·ą°¾ సమయముకు మానసిక ą°øą°‚ą°øą°æą°¦ą±ą°§ą°¤ అనేది ą°…ą°²ą°µą°°ą°šą±ą°•ą±‹ą°µą°¾ą°²ą°æ .  దానికి "ą°°ą±†ą°šą±ą°šą°—ą±Šą°Ÿą±ą°Ÿą°æą°Øą°Ŗą±ą°Ŗą±ą°”ą± ą°“ą°°ą±ą°Ŗą±" మరియు "మానసిక ą°•ą±ą°°ą°® ą°¶ą°æą°•ą±ą°·ą°£ " అనేది సాధన ą°šą±‡ą°Æą°¾ą°²ą°æ . 

Hats off to kiran rao ! Every good work has bad start. But sheer persistence makes path breaker a successful person. Even a leader is criticised,condemned and made fool at first to be adored at next.

Image
ą°µą°æą°·ą± యు ą°¹ą±ą°Æą°¾ą°Ŗą±€ ą°¬ą±ą°°ą±‡ą°•ą± ą°…ą°Ŗą± ! ą°…ą°Øą°—ą°¾ ą°µą°æą°·ą± యు ą°¹ą±ą°Æą°¾ą°Ŗą±€ ą°®ą±ą°Æą°¾ą°°ą±‡ą°œą±  ą°…ą°Øą°æ తిరకాసు దనము .  ą°…ą°¬ą±ą°¬ ! తిరకాసుదనము అనేది ą°µą±ˆą°µą°¾ą°¹ą°æą°• ą°œą±€ą°µą°æą°¤ ą°®ą°Øą°øą±ą°Ŗą°°ą±ą°„ą°²ą°Øą± ą°Žą°²ą°¾ ą°Øą°æą°°ą±ą°®ą±‚ą°²ą°Ø ą°šą±‡ą°øą±ą°¤ą±‹ą°‚ą°¦ą±‹ కదా !

Crime can't be done even if one wants to commit crime. Illness can't come even if one wants to have illness. Isn't it ?

తన ą°Æą±Šą°•ą±ą°• తానుగా ą°¤ą°Øą°²ą±‹ ఉంఔాలి . ą°²ą±‡ą°Øą°æą°šą±‹ ą°‡ą°¤ą°°ą±ą°²ą°šą±‡ ą°‰ą°‚ą°šą°¬ą°”ą±ą°¦ą±ą°°ą± . --------------- ą°…ą°‚ą°Ÿą±‡ ą°…ą°Ŗą°°ą°æą°Ŗą°•ą±ą°µ మానసికత లో ą°Žą°‚ą°¦ą±ą°•ą± -ą°ą°®ą°æą°Ÿą°æ -ą°Žą°²ą°¾ -ą°Žą°•ą±ą°•ą°” అనే మాట (ą°†ą°²ą±‹ą°šą°Ø )లకు ą°µą±ą°Æą°¤ą°æą°°ą±‡ą°•ą°¤ ą°‰ą°‚ą°Ÿą±ą°‚ą°¦ą°æ కానీ ą°Ŗą°°ą°æą°Ŗą°•ą±ą°µ మానసికత(సమాజము ) లో ą°Ŗą±ą°°ą°¤ą°æ మనిషి (ą°Ŗą±ą°°ą°¾ą°Ŗą°‚ą°šą°æą°• ą°­ą°¾ą°°ą°¤ą±€ą°Æą±ą°”ు ) "తన ą°­ą±Œą°¤ą°æą°• శరీరము ą°Æą±Šą°•ą±ą°• తన మానసికత లో తన మానసికత ą°—ą°¾ ą°‰ą°‚ą°”ą°Ÿą°®ą± వలన " మానసిక ą°†ą°°ą±‹ą°—ą±ą°Æą°®ą± (నిలకఔ ) ą°•లిగి మనిషికి రోగము మరియు నేరము ą°…నేది కలుగదు . --------------

An abstract can't support another abstract. But an abstract supports,has to support and will support LATERALITY(litigancy).

Image