Posts
Showing posts from May 5, 2016
There is difference between being criminal and being criminal to criminal. Being complex of complex to complex is,has to be and will be simple.
- Get link
- X
- Other Apps
If you can make other/s to feel bad,you can make yourself and other/s as good. Character(feeling) is meant to deceive self-deceivers who can't keep themselves as complex-minded.
- Get link
- X
- Other Apps
We should not be law as at present. We should be by law.
- Get link
- X
- Other Apps
Weakness towards reverse-mindset is the rootcause for alcoholism. If same weakness towards reverse-mindset to weakness towards reverse-mindset is inculcated among drunkards is generated by classroom training through govt sincerity,then alcoholism vanishes. You can't go on teaching good things by being bad to other/s. You must be sincere in being good to teach good. You must know your good word by your name to prevail among other/s. Otherwise you will be good in bad or bad in bad both of which are of big consequence to serve public. You must prevail good in good to teach good in good. That means you must appear as ignorant(criminal).Then only you can be good to yourself and other/s.
- Get link
- X
- Other Apps
నా మటుకు నేను ప్రజాస్వామ్య పరిపక్వ సమాజములో ఈ సంపూర్ణ మద్యపాన నిషేధము గురించి ఆత్మ వంచన చేసుకుని అది వ్యక్తిగత (లేదా ప్రభుత్వ ) ప్రమేయముతో నిర్మూలన జరుగుతుందని నేను అనుకోను . ఒక అతి సంక్లిష్ట సామాజిక రుగ్మతకు ఒక అతి సంక్లిష్ట సామాజిక ఔషధము అనగా జ్ఞాన (సామాజిక న్యాయము ) సిద్ధి వలన మాత్రమే శాంతి సిద్ధిస్తుంది . మద్య పానము అనేది వ్యతిరేక మనస్తత్వము పట్ల మానసిక బలహీనత కలిగి ఉండుట వలన కలుగుతుంది . కనుక అదే వ్యతిరేక మనస్తత్వము పట్ల మానసిక బలహీనత తిరిగి కలిగి వ్యతిరేక మనస్తత్వము పట్ల మానసిక బలహీనత కలిగించడము వలన మానసిక బలము కలిగి మద్య పానము అనే ఆలోచన తనంతట తాను తొలగించకుంటుంది . నేను కుహనా వాదిని కాదు . నేను నిజ వాదిని . నేను ఊహా లోకములో ఉండి మాటలాడను . నేను నిజమును నిజముగా స్వీకరిస్తాను . కనుక ఏ రుగ్మతకు దానినే మందుగా నమ్ముతాను . వేరే దేనిని నమ్మను . నేను పలాయన వాదిని కాను . నేను చేదుగా మాటలాడతాను తీపిగా నిలువటానికి . నేను తీపిగా మాటలాడితే చేదుగా మిగతా 90% ప్రజాల లాగా నిలుస్తాను . రుచి అంటే నేనే .
You can't go on healing wounds by going on hurting forever. There must be the end to the end.
- Get link
- X
- Other Apps
నేరము అనే దానిని విశ్లేషించాలి . నేరము అనేది జరగాలంటే అజ్ఞాతముగా ఉన్న కుట్ర దారుడు అనే మూడవ పార్టీ ఆలోచన (మాట )(హృదయము ) వలనే జరుగుతుంది . కనుక భాధితుదు భాధ్యత ఏమనగా కుట్ర దారుడి(మూడవ పార్టీ ) ఆలోచన (మాట )(హృదయము ) నుండి బయటపడే(అధిగమించే ) విధముగా తన ఆలోచన (మాట )(హృదయము ) కలిగి ఉండాలి . అంటే భాధితుడు తన ప్రత్యర్ధి వ్యతిరేక ప్రశ్నలకు మాట(ఆలోచన ) నిలకడ కలిగి ఉండాలి . అప్పుడే నేరము (చెడు ఆలోచన ) అనేది తనంతట తాను నిర్మూలన చేసుకోవటానికి ఆస్కారము ఉంటుంది .
After reactionary era films are imperial era films. After imperial era films are antisocial era films. Tamas(antisocial) is also knowledge in Indian context.
- Get link
- X
- Other Apps
One of the comparisons about myself is Benjamin Franklin of Boston.
- Get link
- X
- Other Apps
Even if a thing is correct,it need not be correct under all circumstances at all places among all people in society(knowledge). Society(mind) is experience about reality.So nobody can explain all about other/s in society(knowledge)(mind). Truth(power) is highly individualising experience. That is why bhagavadgita is about you ask and I tell whereas other religions sacred texts are voluntary sermons by God. Two persons searching for same truth often come to two conclusions for same truth. For example,SOCIETY IS EVER-DYNAMIC LIKE CINEMA RUN in which "introduction has its own introduction,interval of its own interval,climax has its own climax and the end has its own the end" for each of audience in my view. That means society is ever-dynamic in its ever-dyanmism. So society(knowledge)(subjective-mind) is stability. Mind appears as wavering. But mind is being stable. And sense has its own sense within to be reached and stayed.
- Get link
- X
- Other Apps
There is difference between "2*2 =4 to be placed for discussion in legislature house/parliament" AND "2*2=4 to be placed for discussion in classroom/s of schools and university colleges". AMENDMENT TO ARTICLE 370 IS UNCONSTITUTIONAL. ABROGATION OF ARTICLE 370 IS ALSO AMENDMENT OF TOTALITY OF CONSTITUTION. Dr.Subramaniam swamy should consult Oxford English Dictionary people to know both difference and meaning of "abrogation" and "amendment". It is question of near-identical words again. In near-identical sense about things,one should apply his beyond-thought laterally. For example,if there is conflict of judgement between 50 and 50,one should compound it with another round of 50 and 50 to apply mind at the end of part two. ---------------- These legal professionals are poor at both mathematical knowledge and literary knowledge. That is why these legal professionals used to make their ignorance as public conflict in immatur...